تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی، (به انگلیسی: Marketing research) عبارت است از فعالیت‌هایی که ارتباط لازم را بین مصرف‌کنندگان، خریداران و مدیران بازاریابی از طریق تبادل اطلاعات برقرار می‌کند.

به بیان ساده تر:به مجموعه کشف و شهود و تحقیقاتی که درباره بازار، محصول و مشتری انجام می‌شود و در راستای بهبود فعالیت‌های بازاریابی قرار دارد، تحقیقات بازار می‌گویند.

در علم بازاریابی ، یک مفهوم دیگر با عنوان تحقیق بازاریابی نیز وجود دارد که نباید آنرا با تحقیقات بازار اشتباه گرفت.

در تحقیقات بازار به طور اختصاصی به جمع آوری اطلاعات در مورد بازار هدف و اندازه این بازار می‌پردازیم.

در حالی که تحقیقات بازاریابی بازه بزرگتری را از تحقیقات را در بر می‌گیرد که شامل تحقیقات بازار نیز می‌شود.

برای هر مدیر بازاریابی، مدیر برند، مدیر تبلیغات و حتی هر کارآفرینی لازم است که برای عرضه و فروش بهتر محصولات و خدماتش، و تحقق سایر اهداف بازار که در سر دارد به تحقیقات بازار روی بیاورد.

ممکن است سلیقه مشتریان طی یک سال آن قدری تغییر کند که محصول پرفروش سال قبل، به دلیل تغییر نکردن به موقع، به محصولی از رده خارج تبدیل شود!

ارزش‌های یک بازار نیز همواره در حال تغییر می‌باشند و کنترل این تغییرات و آگاهی کامل به بازار بسیار ضروری‌ست.

فواید تحقیقات بازاریابی

  • نیاز های مشتریان و فرصت های موجود در بازار را مشخص میکند

  • تحلیل جامعی از وضعیت رقبا در اختیار قرار می دهد. در این تحلیل میزان سهم هر یک رقبا ، میزان سود دهی آنها ، حجم تبلیغات و تکنیک های تبلیغاتی وبازاریابی رقبا مشخص می شود.

  • به کم کردن ریسک ناشی از اقدامات جدید کمک می کند

  • به شناخت بازارهای هدف جدید و گسترش بازارهای کنونی کمک می کند.

شما می توانید با حداقل هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به انجام تحقیقات بازار و مطالعه بازار هدف به منظور بهبود کسب و کار خود،  اقدام نمائید.

تنها کافیست درخواست خود را برای ما ارسال فرمائید تا در کوتاهترین زمان ممکن بهترین راه حل را به شما ارائه نماییم..