بررسی روندهای نوین بازاریابی در سال ۲۰۱۷

در سال ۲۰۱۷، بازاریابان B2B  با افزایش فشار قابل توجهی در نرخ بازگشت سرمایه مواجه هستند.

لذا دانستن مفهیم جدیدی از بازار سال ۲۰۱۷ خالی از لطف نیست.

در زیر ۱۳ روند و ترند نخست در بازار B2B که بررسی آنها دقت و زمان شما را می طلبد .

این موارد به روند بررسی چالش ها و موقعیت ها و پیچیدگی هایی که بی شک پیش رو خواهد بود ، کمک خواهد کرد.

۱- ایجاد تعامل در تجربیات مشتریان

شاید تاثیر گذارترین روند بازارهای B2B در سال ۲۰۱۷، تمرکز دقیقتر بر روی بهبود تجربه مشتریان باشد.

تلاش برای بهره گیری از رویکرد متعادل سازی برای ایجاد وفاداری مشتریان  و جایگزینی روش”تمرکز بر خود مشتری” به جای “تمرکز بر خرید مشتری” باعث خواهد شد مشتریان ، تجربه بهتری از تعامل با فروشنده داشته باشند.

البته استفاده متقارن از هر دو رویکرد فوق باعث خواهد شد که جریان درآمدی بالاتر با وفاداری عمیقتری به وجود آید.

۲- اجرای برندینگ

در یک دهه گذشته ، اینترنت و شبکه های اجتماعی ، خط پایانی بودند برای بازاریابی های سنتی.

شرایط امروز به صورت غیر قابل انکاری تغییر کرده است.

این تغییرات مشتریان را به دو گروه اصلی مشتریان واقعی و مشتریانی که صدای شرکت هستند تغییر داده است.

در نتیجه ، تلاش بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال در این شرایظ پاسخگو نبوده و نیاز به بازنگری اساسی دارد.

گرانت ویکس به عنوان یک متخصص حوزه برندینگ در این زمینه می گوید:

” شرکت ها باید دست به تغییرات بزرگی بزنند،تا بتوانند برند خود را توسعه دهند.

خریداران باید بدانند چرا باید به رهبران اصلی و پنهانی که با آنها مراوده دارند اعتماد کنند.

بعضی از شرکت ها خود را با شرایط جدید وفق داده اند ، و بعضی دیگر نه!

در این مورد انگشت اتهام بیشتر به سمت مدیران ارشد سازمانها است که نتوانسته اند پارادایم های دنیای امروز را درک کنند.

برخی از ایشان احساس می کنند به تغییر نیازی است اما قطعا بازار به ایشان نیاز به تغییر را نشان خواهد داد.”

۳- هوش مصنوعی یا ماشینهای یادگیری

ساخت و طراحی هوش مصنوعی و ماشینهای هوشمند یادگیری در بازار B2B در سال ۲۰۱۷ افزایش چشمگیری داشته است. در سال قبل از آن یعنی ۲۰۱۶، محققان موسسه فارستر ، پیشبینی کردنه بودند که هوش مصنوعی به کاربران کسب و کار اجازه می دهد به توانمندی های بیشتری دست یابند.

اما چطور؟

با داشتن رابطه شناسی در فرآیند های پیچیده ، آنالیزهای پیشرفته و تکنولوژی ماشینهای یادگیری.

بسیاری از فروشندگان  درحال اضافه کردن بخش های رابطه شناختی به توانمندهای خود برای ارائه راه حلها هستند.

این تکنولوژی فقط برای تکنولوژی است.

هوش مصنوعی می تواند تصمیم گیری در بازاریابی ، تجارت الکترونیک ، تولید و سایر امور مرتبط با کسب و کار ، را سرعت ببخشد .

۴- بازاریابی محتوا بصری

با توجه به موضوع HotSpot ،بازاریابان B2C کماکان تاکید بیشتری بر اهمیت محتوا های تصویری داشته اما در بازاریابان B2B هم به سرعت در حال اجرای این استراتژی هستند.

پیشتازان این عرصه تمایل جذب بیشتر ، افزایش توان متقاعد کردن و افزایش مشارکت برای تولید محتوا را داشته و بنابراین بیشترین محتواهای تصویری به صورت اینفوگرافیک ، ویدیو های کوتاه و تصاویر در شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسید.

۵- بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها(تاثیرگذاران بازار)

این روش ، روش جدیدی نیست اما در سال ۲۰۱۷ به تکامل رسید.

وارن وایتلاک یکی از متخصصین این عرصه می گوید: هر فردی تاثیر گذار است.

اینفلوئنس مارکتینگ ، یک تمرین برای آن است که شما افرادی را که در بازار شما تاثیر گذار هستند را بیابید.

آنها از کمک هاو خدمات بهتر شما به مخاطبین آنها استقبال نموده و با اعتماد و شهرت به شما پاسخ خواهند داد.

همانند بازاریابان B2C،  بازاریابان B2B مشارکت خود را با تاثیرگذاران بازار ادامه داده ، اما تمرکز بیشتر آنها بر روی شبکه های اجتماعی مانند لینکدین
توییتر یا یوتیوب و … می باشد.

این سال همچنین شاهد نفوذ میکرو اینفلوئنسر ها در فضای بازار B2B بودیم که معمولا پیروان کمتری دارند و کمتر از همتایان اصلی خود هستند.

اما آنها همچنین تمایل زیادی به یک موضوع خاص دارند.

۶-تبلیغات بومی

تبلیغات بومی به موضوعی در یک نشریات آنلاین اشاره دارد که شبیه محتوای سرمقاله است اما هزینه آن توسط یک تبلیغ کننده پرداخت می شود و قصد دارد تا محصولات تبلیغاتی یا خدماتی را تبلیغ کند.

این روش جایگزینی برای بنر های موجود در وب سایتها یا شبکه های اجتماعی بوده که از لحاظ شکلی بین ایجاد محتوا و تبلیغات است.

این روش نیز در سال ۲۰۱۷ رشد صعودی داشته است.

نوشته Esteve Lenski

 

دیدگاه‌تان را بنویسید: